گالری عکس ایرانی | گالری عکس خارجی

جدید ترین عکس های ایرانی و خارجی

گالری عکس ایرانی | گالری عکس خارجی

جدید ترین عکس های ایرانی و خارجی

هانیه توسلی جذاب و متفاوت

هانیه توسلی متولد 1356 است.او برای اولین بار و در سال 79 با بازی در سریال نسبتا موفق غریبه در مقابل دوربین قرار گرفت.بازی زیبا و معصومانه وی در این سریال باعث شد خیلی سریع محبوب کارگردانهای سینما قرار گیرد.

روی جاده نمناک دومین کار توسلی بود که در سال 80 ساخته شد.توسلی در این سال در 3 فیلم دیگر نیز ایفای نقش کرد.شام آخر-اثیری و شبهای روشن نام این آثار است که با استقبال خوبی مواجه شد.

خود خانم توسلی در مورد این فیلمها با هیجان بسیاری صحبت می کند و انتخاب آنها را از روی مطالعه و دقت فراوان در کل کارهائی که به او پیشنهاد شده می داند.
شام آخر ساخته فریدون جیرانی با ارائه یک موضوع جسورانه و استفاده از بازی هانیه توسلی بعنوان ستاره تازه سینما در کنار کتایون ریاحی-آتیلا پسیانی و محمد رضا گلزار توانست یکی از موفق ترین فیلمهای سال 80 در سینمای ایران باشد.توسلی سپس در اثیری ظاهر شد ودر کنار بزرگانی همچون خسرو شکیبائی و امین حیائی ارائه گر یکی از بهترین بازیهای خود بود.خود او از بازی در کنار بازیگر بزرگی مثل خسرو شکیبائی احساس غرور می کند ودر مورد او می گوید:اولین بار که ایشان را دیدم، آنقدر با من صمیمی برخورد کردند که ترس من کاملاً از بین رفت. سرصحنه‌هایی هم که با هم بازی داشتیم راهنمایی می‌کردند و خیلی با ایشان راحت بودم.
اما بدترین خاطره توسلی از این نقش به تن داشتن لباس عروسی در صحنه اول فیلم است .او در این مورد می گوید: اصلا بازی در لباس عروسی را دوست ندارم.
جدیدترین فیلمهای توسلی بازی در فیلمهای گاهی به آسمان نگاه کن ساخته کمال تبریزی(۱۳۸۱)وجایی برای زندگی به کارگردانی محمدرضا بزرگ نیادر سال(۱۳۸۲) است.

توسلی در انتخاب فیلمهایش وسواس خاصی دارد خود او در این مورد می گوید:
بازیگری برای من کاملاً جدی است ولی حاضر نیستم به هر قیمتی باشم و کار کنم. ترجیح می ‌دهم سال‌ها بازی نکنم و اگر کار خوبی پیشنهاد شد کار کنم. تنها چیزی که برایم مهم است خود نقش است که ببینم می توانم چیزی به آن اضافه کنم یا نه. به‌هرحال وقتی دو ماه وقت برای کاری می‌گذارم دوست دارم که چیز زیبایی را خلق کنم.

بازی بسیار زیبا و منحصر بفرد او در شبهای روشن باعث شد همگان او را بهترین کاندید برای گرفتن سیمرغ بلورین نقش اول زن در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر بدانند.اما نیکی کریمی این عنوان را کسب کرد.

نکته ای که در مورد هانیه توسلی قابل توجه است بازی زیبا و متفاوت اوست.بطوری که نمی توان بازی او را با هیچیک از بازیگران مقایسه کرد

فیلمشناسی وی به شرح زیر است

سریال غریبه(79)روی جاده نمناک(80)شام آخر (فریدون جیرانی، 1380)اثیری (محمدعلی سجادی، 1380)شبهای روشن (فرزاد مؤتمن، 81/1380) گاهی به آسمان نگاه کن (کمال تبریزی، 1381) جایی برای زندگی (محمدرضا بزرگ نیا، 1382)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد