گالری عکس ایرانی | گالری عکس خارجی

جدید ترین عکس های ایرانی و خارجی

گالری عکس ایرانی | گالری عکس خارجی

جدید ترین عکس های ایرانی و خارجی

مهتاب کرامتی بازیگر نقشهای خاص

مهتاب کرامتی بازیگر نقشهای خاص

 Mahtab Keramati متولد 1349 و دارای مدرک کارشناسی میکروبیولوژی است متاهل و همسر او بابک ریاحی پور نوازنده گیتار است.

کرامتی حضور درعرصه هنر را پس از گذراندن کلاسهای آزاد بازیگری و با نقش هلن در مجموعه مردان آنجلس آغاز کرد.مجموعه تاریخی مردان آنجلس باعث شد کرامتی در سن 28سالگی درعرصه بازیگری مطرح شود.

بازی در مردی از جنس بلور در سال 77 اولین کار سینمائی کرامتی بود.کارگردان این فیلم سعید سهیلی و کرامتی در این فیلم در کنار پورعرب ایفای نقش می کرد.طنز موفق مومیائی3 دومین اثرسینمائی کرامتی بود که با کارگردانی محمد رضا هنرمند در سال 79اکران شد و البته ثابت کرد که کرامتی استعداد بازی در زمینه طنز را ندارد.

مومیائی 3 هرچند فروش بالائی نداشت اما جزو موفق ترین و جسورانه ترین فیلمها درزمان خودش بود. این فیلم , سال پیش با سانسور از تلویزیون پخش شد.

امابه جرات باید گفت موفق ترین فیلم کرامتی مرد بارانی ابواحسن داوودی بود.این فیلم که در سال 78اکران شد باعث شد کرامتی کاندیدای دریافت جایزه از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شود.کرامتی در این فیلم در کنار فرامرز قریبیان یک بازیگر فوق العاده بود.

اما نکته جالب توجه درباره نقشهای کرامتی, اصرار بر بازی او در نقشهای پولدار و یا خارجی و یا از خارج بر گشته که علت آن به قد و اندام و چهره او بر میگردد.ظاهر غیر شرقی به همراه قد بلند و اندام کشیده او باعث شده کمتر کسی جرات پیدا کند قالب شکنی کند مگر اینکه با گریم این ویزگیها از بین ببرد.

بازی در فیلم بی آلایش بهشت از آن تو در کنار خانواده داودنژاد سال 79 آخرین فیلم اکران شده سینمائی اوست.

کرامتی پس از آن در مجموعه تلویزیونی مریم مقدس شهریار بحرانی در سال 79 ایفای نقش کرد .مریم مقدس هر چند ابتدا در سینماها اکران شد اما هیچ گاه جزو آثار سینمائی قلمداد نشد.شاید علت آن تقبل کل هزینه سرسام آور این فیلم از طرف تلویزیون بود!!

مهتاب کرامتی در همان سال در اولین مجموعه تلویزیونی ابراهی حاتمی کیا یعنی خاک سرخ ایفای نقش کرد.

کرامتی در این مجموعه با آرایشی متفاوت ظاهر شد تا نه ثروتمند باشد و نه از خارج برگشته!!بازی او در این مجموعه فقط باید توسط ابراهی حاتمی کیا نقد شود که خالق یک دنیا و یک جنگ مجازی در این فیلم بوده است. دنیای خاک سرخ حاصل تخیلات حاتمی کیا است و هیچگاه برای بیننده قابل حضم نیست. مگر اینکه نام فیلم به افسانه خاک سرخ تغییریابد.

خاک سرخ از یک دنیای واقعی شروع و با گذشت زمان مضمون افسانه ای می یابد.بطوری که به تدریج  فیلم  به  افسانه های چینی نزدیک می شود!اگر حاتمی کیا ادعای عدم افسانه بودن این مجموعه را نداشت درآن صورت کرامتی و دیگران بازیگران ای مجموعه در نقشهای خود فوق العاده بوده اند.

کرامتی بعد از3 سال به سینما بازگشت.و در یکی از پر ستاره ترین فیلم های چند سال اخیر سینمای ایران یعنی ملاقات با طوطی ایفای نقش کرد.نکته جالب و قابل توجه درمورد این فیلم کارگردان آن است که به ساختن فیلمهای ساده و کم خرج کاملا مشهور است.علیرضا داوود نژاد بهد از سالها قصد دارد فیلمی استثنائی را عرضه کند .او که با فیلمهای کم خرج و بی آلایش خود بسیار موفق بود حالا می خواهد این موفقیت را بازیگران حرفه ای بدست آورد.ملاقات با طوطی دومین تجربه مهتاب کرامتی با این کارگردان موفق سینماست.

مهتاب کرامتی که خیلی دیر وارد عرصه هنر شد به خاطر ظاهر خود خیلی زود به شهرت رسید . کرامتی را هرگز نمی توان در ردیف سوپر استارها در سینمای ایران قرار داد اما شخصیت ممتاز او و بازی بی ادعای او در کنار چهره متفاوتش باعث شده یک بازیگر محبوب در سینمای ایران باشد.

عکسهای مهتاب کرامتی را اینجا ببینید

 

فیلمشناسی وی به شرح زیر است

مردان آنجلس (مجموعه - فرج الله سلحشور - 77/1376) مردی از جنس بلور (سعید سهیلی - 1377) مومیایی 3 (محمدرضا هنرمند - 1378 )مرد بارانی (ابوالحسن داودی - 1378) بهشت از آن تو (علیرضا داودنژاد - 79/1378) مریم مقدس (مجموعه - شهریار بحرانی - 1379)خاک سرخ (مجموعه - ابراهیم حاتمی کیا - 80/1379) ملاقات با طوطی (علیرضا داودنژاد - 1381)شاه خاموش(همایون شهنواز-۱۳۸۲)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد