گالری عکس ایرانی | گالری عکس خارجی

جدید ترین عکس های ایرانی و خارجی

گالری عکس ایرانی | گالری عکس خارجی

جدید ترین عکس های ایرانی و خارجی

درباره میترا حجار

میترا حجار بهترین گزینه فیلمهای حسی

میترا حجار متولد 1355 است او تحصیلات خود را تا دیپلم ریاضی فیزیک ادامه داد.وسپس به مدت 2 سال در کلاسهای کارگردانی بزرگمهر رفیعا شرکت کرد.
اولین تجربه بازیگری وی بازی در نقش دوم در کنار هدیه تهرانی در فیلم غریبانه بود.وی یک سال بعد در سال 77 در فیلم فریاد مسعود کیمیائی ایفای نقش کرد.بازی خوب او در این فیلم باعث شد در متولد ماه مهر در کنار ستاره دیگر سینما محمد رضا فروتن ایفای نقش کرد.متولد ماه مهر که در سال 78 اکران شد باعث شد حجار جایزه بهترین بازیگر زن را از هجدهمین جشنواره فجر دریافت کند.
بازی در فیلم اعتراض دومین تجربه میترا حجار در کنار کیمیائی و فروتن بود.تجربه ای که بار دیگر نشان داد میترا حجار ستاره تازه سینمای ایران است.اعتراض کیمیائی در سال 78 در اوج اعتراضات دانشجوئی اکران شد و با توجه به شرایط آن زمان  کیمیائی  یکی از بهترین فیلمهای خود را ساخت و حجار در نقش یک عاشق و دانشجوی سیاسی فوق العاده ایفای نقش کرد.بازی در فیلم جنائی شبهای تهران و همچنین فیلم رخساره در سال 79 نشان داد حجار برای بازی در تمام نقشها فوق العادست .بازی در فیلم فوق العاده سگ کشی بهرام بیضائی را نیز باید به کارنامه درخشان میترا حجار اضافه کرد هر چند که او در این فیلم نقش کوتاهی را ایفا کرد..


شاید نقطه تاریک بایگری او بازی در مجموعه ضعیف پلیس جوان در سال 80 باشد.هر چند که حجار در همان نقش کوتاه خود در تلویزیون هم عالی بود.اما مجمومه مجموعه ء ضعیفی بود.
مزاحم .قارچ سمی و فراری فیلمهای حجار در سال 80 بودند که نشان داد حجار به علت بازی منحصر به فردش کارنامه کارهایش در هیچ سالی خالی نخواهد بود.

میترا حجار سوپراستاری است که در هر نقشی فوق العادست .وی بازیگری خود را با بازی در فیلمهای سیاسی که دارای مضمون عشقی بود آغاز کرد اما در ادامه  در نقشهای متفاوتی ایفای نقش کرد.او به اعتراف همه به علت بازی بی نظیر حسی بهترین گزینه برای فیلمهای عشقی است و به گفته اکثر کارگردانها میترا حجار بهترین گزینه برای فیلمهای بزرگ است.
صورتی.ملاقات با طوطی و جنایت جزو آخرین کارهای اوست که در سال 81 کار کرده است حجار برای بازی در فیلم صورتی کاندید دریافت برترین بازیگر زن از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.

 

فیلمشناسی وی به شرح زیر است

غریبانه (احمد امینی  1376)-فریاد (مسعود کیمیایی - 1377)-متولد ماه مهر (احمدرضا درویش - 1378)
شبهای تهران (داریوش فرهنگ - 1379)-اعتراض (مسعود کیمیایی - 1378)-سگ کشی (بهرام بیضایی - 1379)
رخساره (امیر قویدل - 1379)-پلیس جوان (مجموعه - سیروس مقدم - 1379/80)-مزاحم (سیروس الوند - 1380)
قارچ سمی (رسول ملاقلی پور - 1380)-فراری (رضا جعفری - 1380)-صورتی (فریدون جیرانی - 1381)
ملاقات با طوطی (علیرضا داودنژاد - 1381)-جنایت (محمدعلی سجادی، 1381)

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا 24 - مهر‌ماه - 1385 ساعت 12:59 ب.ظ http://masjedqoba.blogsky.com

وبلگ بسیار جالبی دارید موفق باشید
http://masjedqoba.blogsky.com
اگر میتوانید به این وبلاگ سر بزنید
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد